Monday 4 February 2013

RATE TICKET

Assalamualaikum....

Sebenarnya xde ape pn pasal blog aku ni..sj nak tnjuk tempat-tempat bg aku yg bleh dikatakan menarik la untuk dilawati..bkn aku sorang je ckp cmtu,aku rasa kalau korang g pn aku jamin korang pn akan cakap tempat2 ni best..Cuma modal kne besar ckit la kalau nk rasa experience baru dalam hidup korang..heh..

Maybe ada antara kite sume yg x pernah g tempat2 menarik ni..Tp x salah kalau spent duit ckit cuba g tmpat2 ni..mmg aku gerenti korang suka..Sebenarnya banyak lagi tempat2 yg cntik kte x pernah tau even dalam negara kita sendiri kn..Aku pn ske2 je wt bnda ni..Sj isi masa lapang..4 this time,mngkin aku lebih kepada tempat2 pelancongan kt Singapore dulu..

Ni ade ckit la info pasal harga2 tiket kalau korang yg 1st time nk masuk singapore tu..Oleh sebab tukaran matawang kita x sama,mgkin ade sesetengah kita anggap mahal,tp mmg mahal pn bg aku,,haha..Mne la tau satu mase nnti kte dapat duit terpijak ke duit turun dr langit ke,moh le cbe tmpat2 aku suggest ni..

UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (USS)
  • Adult Peak             $D 74             RM 178
  • Child Peak             $D 54             RM 130
  • Adult Non Peak     $D 68             RM 164
  • Child Non Peak     $D 50             RM 120
UNDERWATER WORLD AND DOLPHIN LAGOON
  • Adult                      $D 25.90       RM 63
  • Child                      $D 17.60       RM 43
SONG OF THE SEA
  • 1st Show 7.40pm   $D 10            RM 24
  • 2nd Show 8.40pm  $D 10            RM 24
SINGAPORE CABLE CAR ( 2 WAY )
  • Adult                      $D 26            RM 63
  • Child                      $D 15            RM 36
SINGAPORE FLYER ( ALL DAY )
  • Adult                      $D 33            RM 80
  • Child                      $D 21            RM 51
SINGAPORE ZOO ( WITH TRAIN )
  • Adult                      $D 25            RM 60
  • Child                      $D 16            RM 39
Ni currency skang 1SG Dollar = RM 2.40..Tp ape2 pn tukaran matawang x banyak sangat berubah..Rate harga die dalam RM cm ni la..Kalau ade pape perubahan aku update lg..Tp bg aku senang gak kalau da tau cmni..Bkn ape,sng ckit kte nk plan budget kn..Mne tau nnti x cukup ke tukar duet sbb kt Singapore susah ckit nk cr money changer..

Kalau yg da ade family tu aku suggest kn better korang menginap kt Johor sebab rate hotel kt Singapore mmg mahal..mmg ade budget hotel,tp mcm kite yg jarang n x penah langsung g,mne nk cr kn..Sedangkan kt Malaysia sendiri kadang2 kite x tau mne nk cr budget hotel..haha..lain la kaki check in zaman muda..heh..

K la..nnti aku update lg yer..tido time..haha..salam...

No comments:

Post a Comment